Hoe wij werken

Graag nemen wij u even mee voor een korte inleiding:

Stichting StopMalaria Nederland is een bruisende enthousiaste organisatie, welke in het leven is geroepen door de oprichtsters Bep Wiemelink, en Maxime Zoetmulder.
Toen zij op vakantie in Afrika waren en zagen hoe de lokale bevolking kampte met, ziekte, sterfte en armoede. Hebben zij besloten; Dit kan zo niet zo langer!
Dit heeft geleid tot de geboorte van een mooie bruisende en enthousiaste organisatie die Stichting Stop Malaria heet.

malaria netten” style=

Dienstverlening van mens tot mens.
Wij zijn een stichting met een zeer ondernemend en innovatief karakter. Stichting Stop Malaria zet zich in voor de Gambiaanse bevolking, maar richt zich tevens op onze eigen maatschappij. Zo kunt u bijvoorbeeld uw kantoor schoon laten maken door SSM Schoonmaak dienstverlening, mankementen aan uw auto laten opknappen door de SSM Garage en binnenkort deelnemen aan workshops. Tevens ontwikkelen wij de mogelijkheid om maatschappelijke banen aan te bieden voor iedereen in onze samenleving die een (her-)start wilt maken, en / of werkervaring op wilt doen in een van onze ondernemingen.
Door ons ondernemend op te stellen willen wij zelf een deel van onze inkomsten opbrengen, waarmee wij bijvoorbeeld onze exploitatiekosten kunnen dekken.
Op deze manier wil Stichting Stop Malaria ervoor zorgen dat donaties, sponsors en subsidies daadwerkelijk besteed kunnen worden aan onze missie in Afrika.

Samenwerking en uitwisseling
Stichting Stop Malaria is een opzichzelfstaande organisatie. Dit neemt echter niet weg dat wij graag met anderen samen werken. Wij richten ons juist op een ruim netwerk aan organisaties en particulieren om elkaar te ondersteunen, gezamenlijk activiteiten te organiseren en diensten te verlenen.
Samenwerken en uitwisselen van expertise staat bij ons hoog op de agenda. Zowel in Nederland, in Gambia als tussen beide landen en op internationaal niveau.
Wij willen juist groeien door het beste naar boven te brengen, in iedereen en overal. Door in dialoog te gaan en mensen te ondersteunen in constructief en verantwoord ondernemen.

Afrikaanse kunst.
Via onze webwinkel en tijdens veilingen stellen wij Gambiaanse houtsnijwerken tentoon. Deze prachtige kunstwerken zijn door Gambiaanse ambachtslieden handgemaakt en dus uniek.
Met de opbrengsten hiervan doen wij het volgende:
Een deel gaat direct terug naar de lokale bevolking.
Een deel gaat naar hulpmiddelen zoals muskiet netten, malariatabletten, spuiten en behandelingsbenodigdheden.
En een deel gaat naar educatie zoals voorlichting maar ook opleidingen.